Kakor?

När Adam var nyfödd kom det ju såklart hem massor av släktingar, vänner och bekanta för att gratulera och titta på underverket. Vad jag reagerade på var att ingen hade med sig några kakor! Kanske ville de inte att vi skulle känna oss tvungna att bjuda på kaffe? Men jag kände mig mest "fattig" när jag serverade en kopp slätt kaffe. Orken, och lusten, att baka fanns inte och det var inte alltid det ens fanns tid att hinna iväg till affären för att handla något.
 
Den här graviditeten har förvandlat mig till ett kontrollfreak som vill förbereda så mycket som möjligt. Det är så långt ifrån mitt riktiga jag och jag känner mig inte alls bekväm med det. Å andra sidan så känner jag mig ännu mindre bekväm med att ha en lista i huvudet och inte bocka av den. Så nästa punkt på listan är Projekt Fylla Frysen Med Kakor.
 
Den stora frågan är då vad jag skall baka för kakor. Vad finns det för kakor som går lätt att baka, tar lite plats i frysen, uppskattas av de flesta, går snabbt att tina och som man kan styckfrysa? Är inne på någon enkel form av muffins. Inga avancerade cupcakes, kanske kladdkakemuffins? Eller småkakor? Eller både och? Jag vet att jag haft ett recept på hallongrottor som var väldigt gott. I receptet var det marsansåspulver och det var det som var hemligheten. I de recept jag hittat efteråt är det potatismjöl och det blir inte alls lika gott! Har ni något recept på hallon/syltgrottor med just marsansåspulver?!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tror det receptet som var i vår kokbok var med marsanspsåspulver om jag minns rätt. Fast du kanske inte har den hemma

Svar: Jo men den har jag, ska kolla upp det! :)
Landkrabba

2012-10-07 @ 20:23:10
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: Linda Claesson

Själv älskar jag kokostoppar. Så gott och går bra att frysa. :)

Svar: Det har jag aldrig gjort! Kanske ska ge det ett försök?! :)
Landkrabba

2012-10-07 @ 21:00:48
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Tweety

Hittade ett recept här
http://www.matklubben.se/recept/hallongrottor_20710.html
Kram

Svar: Tack!
Landkrabba

2012-10-08 @ 13:54:38
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Inga M

Muffins brukar vara bra att ha till hands och ta fram så många som man behöver, går ju att variera med äpple, kanel, apelsin + florsockerglasyr, och sånt. Men jag har inte haft lust att baka på länge, hoppas det ska komma nu när jag är hemma mer. Fast än så länge så "bakar" jag skamlöst i ICA-Silleruds frysdisk. Där finns goda bullar; kardemumma, kanel bl.a.

2012-10-09 @ 06:05:03
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0