Julklappar

Julklappsspaningen fortsätter. Jag är ute i god tid i år. Något säger mig att jag kommer ha annat att tänka på när jag normalt brukar tänka på julklappar... Klickade precis hem ett par julklappar till ingen mindre än mig själv! Med tanke på notan för kalaset så kommer ingen annan få julkappar i år ;)
 
Fördelen med att handla julklappar till sig själv tidigt är att man oftast glömt bort att man köpt något och därmed köper något i december också. Presenten till mig själv kommer dock inte sparas till julafton då jag köpt en ERGObaby med spädbarnsinlägg. Jag har länge varit nyfiken på en Ergo och ser verkligen fram emot att testa den, både på stort barn och litet barn.
 
Jag saknar att kunna bära Adam. Jag har ända sedan han var nyfödd burit honom mycket i olika sjalar. Någonstans kring vecka 30 började dock bebis i magen säga ifrån, det var tydligen inte skönt att ha storebror fastsurrad mot sig... Vilket jag kan förstå. Men jag saknar det och jag tror att Adam saknar det. Tyvärr har jag inte fått till någon knytning på ryggen som jag kännt mig säker och bekväm med.
 
Som sagt, jag saknar att bära Adam och jag längtar efter att få bära bebis i magen. Tänk så himla yttepytteliten den kommer vara när den ligger där i trikåsjalen... När jag väntade Adam längtade jag efter första gången vi skulle ut på barnvagnspromenad, den här gången är det helt klart att få ha bebis mot hjärtat, nära nära nära. Men visst, lite mallig kommer jag allt vara när jag traskar runt med Donkey'n. Speciellt med tanke på att den andra julklappen till mig själv blev en Bugaboo Organizer...

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är så mysigt att bära sjal och sele. Vi har en beco som vi båda gillar att bära i får se hur den är med större barn sen, har även en mei tai och en trikåsjal. Älskade att ha lilla knytet i den på BB när typ alla andra gick runt med de där plastsängarna

Svar: Adam var väl runt två månader när jag vågade mig på trikåsjalen. Var osäker och rädd när han var helt nyfödd samt att det var så himla varmt! Den här gången så kommer trikåsjalen vara något bland det första jag stoppar ner i BB-väskan :)
Landkrabba

2012-10-14 @ 08:16:40
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0