Vandring på Öland

Har suttit och surfat runt bland lite olika vandringsleder och hittade en mycket bra sida över ledsystemet på Öland. Öland är otroligt vackert om man är där under rätt tid på året. Rätt tid är således innan turisterna kommit och efter de åkt. Säger en tvättäkta Ölands-turist. Mitt på sommaren är Öland gult, sönderbränt och det är köer precis överallt. Det är kö över bron, det är kö över Alvaret, det är kö till glasserian i Borgholm... Ni fattar.



Vi var på Öland förra året i maj. Vi geocachade oss över Alvaret och slog sedan upp tältet i Seby läge. På kvällen gick vi över strandängarna mellan Seby och Gräsgård. En vacker promenad! Vid den tidpunkten, i maj 2011, var jag väldigt gravid. Typ i nionde månaden. Jag var rädd för att inte få plats i vare sig tält eller sovsäck men det var inga som helst problem!


Gravid i vecka 37.

Vi siktar på Öland i år också. Det vore kul med en vandring. Vissa etapper verkar vara så lättvandrade att man kan ha vagnen med sig. Det vore det bästa. Då är det inga som helst problem att få med sig sovsäckar, liggunderlag, tält, kök och blöjor. Om vi däremot inte kan ha vagnen så får ju en bära all packning och den andra bära Adam. En vandring med en övernattning vore nog det bästa då. En övernattning och då skall den vara på B&B eller liknande för att minimera packning till kök och blöjor. Jag tror vi har ett bra upplägg på gång.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Håller helt med dig! Öland på hösten och våren är alldeles underbart. Jag har inte varit där på sommaren på 3-4 år... Mina föräldrar är dock där på sommaren, såklart. Fast de trivs bättre när det är lite mindre turisttätt, trots att de själva är sommargäster ^_^



Första kvällen är utan tvekan hopplöst jobbig. Det är då jag längtar som mest efter ett husdjur eller liknande. Bara något som jag kan lägga tid och tankekraft på, så jag slipper komma ihåg att Erik är på havet igen.

2012-03-05 @ 22:24:43
URL: http://psychobabblebitch.blogspot.com/
Postat av: Linda

Vi var till Öland för två somrar sedan, i mitten av juni innan alla turister. Riktigt mysigt och lugnt, och vi hittade flera trevliga pensionat. :)

2012-03-06 @ 08:22:42
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0