Söka jobb?

Det börjar närma sig de årliga Branschdagarna i Kalmar då representanter från sjöfartsvärlden är på plats. Arrangemanget är väl egentligen främst till för avgångsstudenterna men det är öppet för alla så Adam och jag skall smita dit. Kan ju försöka sälja in oss som ett paket liksom. Anställer man mig får man honom på köpet liksom. Han kan bli besättningens lilla maskot och hängande i ringsjalen, som en liten apunge, är han inte i vägen heller. Eller så går jag dit, ser om jag stöter på några gamla bekanta, dricker lite kaffe och sen går vi hem. Jag vet vad jag vill jobba med nu. Jag vet på riktigt. Dock har jag ingen som helst erfarenhet inom det aktuella området så hur jag skall få in en fot vet jag inte. Men jag skall vara mammaledig ett tag till så det är ingen brådska!

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Låter spännande! Och det kanske inte har med sjön att göra?

2012-03-16 @ 05:10:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter spännande. :)

2012-03-16 @ 08:39:21
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0