Räknar timmar

Jepp. Nu är han på väg hem. Äntligen! Det blev ju en dag extra den här gången. Så kan det gå. Det där extradagen struntar jag egentligen i. En dag hit eller dit gör ingen egentlig skillnad. Huvudsaken är att han sitter i ett plan på väg till Kastrup!

Sen vi fick barn så längtar jag efter så mycket konstiga saker. Saker som många tar för givet. Jag tog dem för givet innan. Saker som att kunna gå ner till kiosken på kvällen och köpa godis om jag vill. Eller som att kunna duscha på morgonen/förmiddagen utan att behöva stå och speja med öronen för att höra om bebis har lackat ur totalt i spjälsängen. Småsaker som betyder så mycket när man inte kan göra dem.

När jag var till sjöss längtade jag också efter konstiga saker. En sak jag nästintill kunde hallucinera om var att handla mat, bara att få vandra runt på en stormarknad och titta, klämma, känna och kanske smaka om man har tur. Jag brukade alltid gå iland i Halifax och då gå till en supermarket. Det var himmelriket. Personalen tyckte nog att jag var lite konstig som gick runt bland hyllorna och tittade drömskt på florsocker, mjölk och Pringles.

Kommentarer
Postat av: Sanna -Mamma till Meja

hahaha eller hur, speciell duschen.själv får man leka titt ut med Meja medans hon är i gåvagnen. haha ingen lugn och skön dusch nä nä :) haha

2012-03-30 @ 11:53:15
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Ha ha.. känner igen mig. Jag fick ju tre barn inom loppet av 2 år och 9 månader och längtade sjukt mycket efter att kunna gå på toaletten i lugn och ro och faktiskt låsa om mig. Och långa tider längtade jag efter att få sova färdigt en morgon, utan att bli väckt.

2012-04-01 @ 07:26:51
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0