Mat på stormkök?

 
På vår lilla tur genom Blekinge körde vi ner i en liten hamn som heter Djupekåsa. Klockan började närma sig lunch och ett snabbt stopp på hamburgerrestaurang kändes oerhört trist och fantasilöst denna vackra dag. Fram med stormkök, makaroner och köttbullar. Att laga mat utomhus har blivit mycket enklare sedan Adam fyllde ett, sen han började äta samma mat som oss och man inte behöver tänka på saltet. Jag har väldigt dålig fantasi när det kommer till mat på stormkök. Det blir oftast pasta eller potatismos och något halvfabrikat så som korv, köttbullar eller liknande. Eller pannkakor. Pannkakor är bra eftesom man bara tar med sig en flaska med smet. Vad brukar ni laga för mat i naturen?
 


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är längesen nu som jag lagade mat från början i natruen men jag minns från när jag var barn att det blev lappkojs. Du skulle kunna ta överblivna makaroner till pannkakssmeten så blir det makaroniplättar. Hacka massor av rotfrukter och ta med buljong av något slag så får du en soppa när sommarkvällarna blir svalare. ravioli på burk var en favorit när vi tältade :)

2012-07-27 @ 21:58:37
URL: http://lindajsson.wordpress.com
Postat av: Inga Magnusson

Jag har gjort ett inlägg om himla gott alternativ till utemat. Det kommer att publiceras senare idag tror jag. Det är mysigt med uteätande!

2012-07-28 @ 07:29:54
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0