Blöjtårta

Jag hatar att pyssla. Verkligen hatar. För att jag ska pyssla krävs det minst en flaska rödvin och en lång playlist med Lars Winnerbäck. Pysselresultatet blir ju inte vad jag tänkt mig men det blir ganska kul. Och även om jag inte pimplar vin så blir det ändå inte som jag tänkt mig. Normalt så är jag mycket väl medveten om detta men nu är jag gravid, hormonbalansen är totalt fucked up och jag får med jämna mellanrum för mig att jag visst är pysslig, huslig och kreativ. Nu har jag då fått för mig att göra en blöjtårta.

Släkten fick tillskott förra veckan i form av en liten flicka, sambons brorsdotter. Obligatoriska babykläder är inhandlade tills när vi ska åka och titta på underverket och mina graviditetshormoner säger att en blöjtårta vore hur festligt som helst. Verkligen inget som föräldrarna väntar sig. Den lilla del av hjärnan som fortfarande har förståndet i behåll säger att det är en dålig idé, att det inte kommer bli lika bra som på alla bilder jag sett. Gravidhjärnan säger att förståndet är dumt och att jag visst är pysslig och kreativ. Så vi får se hur det går. Ser det ut som kattskit så är det ju bara att stuva undan blöjorna, vi kan ju använda dem själva till hösten. De är för övrigt yttepyttesmå trots att det inte ens är minsta storleken! Well. Fortsättning följer på det här lilla projektet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0