På plats

I måndags fick vi nycklarna till vår nya lägenhet, en fyra i ett stort lägenhetsområde strax norr om stan. Området är barnvänligt med massor av lekparker och gräsmattor samt att alla parkeringar är utanför själva området. Husen i sig är kanske inte världens vackraste då de är byggda under det så kallade miljonprojektet på 70-talet.

Flytten gick smidigt och dagen efter, i tisdags, åkte R iväg på en månads jobb. Tycker ändå att vi kommit hyfsat i ordning. Kök, vardagsrum, badrum och nästan alla kläder är uppackade. Adam har sen R åkte varit extremt grinig. Skriker så fort jag försöker lägga honom på golvet, sätta honom i babysittern, hoppgungan eller något annat som han tyckt om innan. Jag är extremt dåligt påläst om vad som komma skall i bebisens utveckling då jag inte prenumererar på några nyhetsbrev eller liknande men jag misstänker att flytten, och att pappa åkt, har triggat igång någon form av separationsångest. Det är väl kring dryga halvåret som det brukar visa sig va?

Hur som helst. Jag hoppas att den här månaden går fort då jag har mycket att sysselsätta mig med. Gästtoan skall målas, barnrum skall målas och inredas och vårat sovrum skall fixas i ordning så snart Adam flyttat till eget rum. Extrarummet, det blivande gästrummet, skall även det målas om men det är inte akut. Just nu är det ett förråd...

Det kommer nog komma någon före- och efterbild på renoveringen så småningom. Dock blir det inga bilder förrän R kommer hem. Han har gett mig nästintill fria händer och vill bara veta lite övergripande om vad jag ställer till med. Detaljer, exakta färger och så vidare får bli en överraskning när han kommer hem. Men med lite färg, en slagborr och en flaska vin skall jag nog kunna ha några roliga veckor framför mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0