Jag hjärta kaffe

Jag kan inte leva utan mitt kaffe. Det är en omöjlighet. Kaffe är jag. Jag är kaffe. När jag blev gravid med Adam slutade jag snusa. Kaffe och snus har alltid hängt ihop på något sätt men nu, drygt ett år senare, börjar den värsta abstinensen efter snus lägga sig. Koffein däremot, det tänker jag aldrig sluta med!



Efter ännu en rätt sömnlös natt så är kaffet min bästa vän. Adam sov hos mig i dubbelsängen inatt. Vi brukar inte samsova. Det är inte det att jag är emot samsovning men för mig och sambon har det aldrig känts bra. I början var vi rädda för att rulla över Adam, nu tar han upp så otroligt mycket plats, sparkas, grymtar och rivs i sömnen. Hur som helst. Han fick sova hos mig. Då skrek han inte hela tiden utan bara sådär en gång i timmen. Nu sover han förmiddag och det vore inte helt fel om han sov en timme eller två. I 98 fall av 100 sover han dock bara en halvtimme.

Imorse kom jag på en sak. Det finns männisor som inte dricker kaffe. Hur klarar dom sig? I min värld är det ofattbart. Kanske är det en yrkesskada med kaffet, som vaktgående brukar det bli en hel del kaffe under långa vakter på bryggan. Fast jag drack nog en hel del kaffe innan jag började segla styrman också.

Hade Ni klarat en dag utan kaffe eller Ni kanske inte dricker kaffe?! Berätta! Och vill Ni göra min dag lite roligare får ni gärna skriva en rolig anekdot eller liknande om kaffe!

Kommentarer
Postat av: Linda

Här har du en som skulle behöva dricka kaffe, men inte gör det... Jag får magkatarr och jag slipper helst det. Men jäklar anåda vad jag skulle behöva en balja :P



//Linda

2012-01-17 @ 11:23:05
URL: http://linnali.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0