Rysk rolulette med barn

Sambon hade varit en sväng i stan och när han kom hem undrade han vad jag och grabbarna gjort. Samuel sov på balkongen så han hade jag inte så mycket mer att berätta om. Sen kom vi då till Adams och min sysselsättning.
- Vi har spelat rysk roulette!
Ja, det var väl kanske inte det svar han hade förväntat sig där jag stod och kokade ättikslag till sillen. Men sanningen är att det var nästan lite av rysk roulette, i alla fall för Adams del. I ena handen hade jag russin för att muta honom med och i den andra handen hade jag kryddpepparkorn medan jag for runt och letade efter morteln (som jag inte hittade, krossade kornen med D-vitaminflaskan istället). Av Adams reaktioner att dömma så har han inte fått kryddpeppar men jag kan inte garantera att det inte ligger något russin i sillen. Mandel i gröten eller russin i sillen, sak samma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0