Julkalender 2012 - Om mina framtidsdrömmar

Framtidsdrömmar. Vill ni höra om de realistiska eller de som är just drömmar? Verkligheten ser väl ut så här: Mammaledig något eller några år till. Plugga vidare och skaffa något tryggt kontorsjobb med fasta tider och lön som strömmar in på kontot alternativt få ett tryggt kontorsjobb med fasta tider och lön som strömmar in på kontot utan mera utbildning. Köpa hus. Ha tid över för friluftsliv, resor och små äventyr med familjen. Leva ett ganska lugnt, stillsamt och vanligt liv. Och så var det då drömmarna.
 
En sheltie vi lånade en sommar
Jag skulle vilja bli fyrvaktare på Irland eller i Skottland. Vi bor i fyrvaktarbostaden. Jag jobbar i fyren och sambon har ett mikrobryggeri alternativt så kokar han whiskey. Om det blir det sistnämnda skall whiskeyn heta MacKallmah efter Kalmar. Barnen springer runt på de gröna kullarna i sina hemstickade tröjor (bortse från det faktum att jag inte vet vilken ände man har åt vilket håll på ett par stickor). I verkligheten är jag inte särskilt förtjust i hundar men självklart har vi en liten shetland sheep dog. Den springer också runt på de gröna kullarna. Om sambons whiskeykokande går bra kommer vi köpa ett slott (jag misstänker att man inte blir särksilt rik på att blinka med en lampa i en fyr...)
 
Det är så långt drömmen sträcker sig nu. Vad vi ska göra med slottet vet jag inte. Jag har skrivit om den här drömmen tidigare, såg nu att det är inte så mycket som ändrats... Dröm nummer två, om Grekland och åsnan i trädgården finns bättre beskriven i det länkade inlägget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0