Julkalender 2012 - Om en plats jag vill besöka

Nalunaq, Grönland 2007
Jag har en drömresa. Jag har drömt om den länge. Några av de tänkta destinationerna är Shetlandsöarna, Orkneyöarna, Skottland, Island, Svalbard, Grönland. Efter gymnasiet var jag nästan på väg. Jag var taggad till tusen men ville inte åka själv. Jag letade resesällskap men alla andra ville hellre till Asien och Australien. Eller en vecka charter till Medelhavet. Så jag lade ner projektet. Dock vill jag gärna komma iväg. Någon gång. Jag kan tänka mig att vi börjar med Skottland och kanske tar en tur upp till Shetland eller Orkney. Island får bli ett eget projekt. Men det dröjer nog några år till. Just de där lite större, häftigare resorna så tycker jag att det är bra om barnen är lite större så att de också får ut något av det. Nu medan de är såpass små duger Sverige bra eller kanske en vecka på all-inclusive på Kreta! Men sen, sen ska det äventyras! När vi slipper släpa på blöjor, ersättning, välling, barnvagnar och liknande.
 

Kommentarer
Postat av: Linnea -Mamma Vild

Vi åker till Island nästa år i maj! Vi har bokat en bil med bilstolar och bor på hotell i Reykjavik. Därifrån kör vi ut på dagsäventyr till varma källor, vattenfall och allmänt fin natur att vara ute och leka i. Behöver jag säga att jag har höga förväntningar?
//Linnea

Svar: Låter hur kul som helst! Ser verkligen fram emot att läsa om er resa! Hoppas att vi också kommer till Island så småningom. Men som sagt, det får bli om ytterligare några år. Hur gamla är dina söner nu?
Landkrabba

2012-12-18 @ 18:59:58
URL: http://familjenvild.blogspot.com
Postat av: Linnea -Mamma Vild

De kommet att vara 3 och 4 då.

2012-12-19 @ 22:47:55
URL: http://familjenvild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0