Julkalender 2012 - Om bloggar jag läser

Som de flesta andra följer jag ett flertal bloggar och det finns inte en chans att jag kan rada upp alla här. Vissa besöker jag varje dag, andra någon gång i veckan och så finns det dem som jag helt plötsligt kommer på att det var länge sedan jag läste. Gemensamt för de allra flesta bloggarna jag följer är att det är "vardagsbloggar". Vanliga människor som skriver om sitt liv, stora som små händelser. Överlag är det det jag fastnar för, att människor delar med sig. Jag läser hellre ett inlägg med mycket text (helst välskriven, tappar lätt intresset om det är mycket stavfel och särskrivningar) än ett inlägg med en bild och ett par meningar. Med andra ord har jag inte fastnat för Instagram. Kanske upptäcker jag tjusningen med det lagom tills det kommer något nyare, häftigare och bättre?!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Känner igen mig i detta, jag gillar också mest vardagsbloggar, såna som i huvudsak har karaktären av dagbok. Sen får det gärna vara blandat med lite djupare reflektioner emellanåt.

2012-12-08 @ 10:35:09
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0