Julkalender 2012 - Hur jag var som liten

När jag var liten var jag en drömmare, och det är jag nog fortfarande. Jag hade svårt att passa in. Jag var en pojkflicka som älskade allt som hade med hav, fiske och båtar att göra. Jag lekte gärna i bergen och hade många killkompisar. Men jag tyckte lika mycket om att leka med mina Barbie-dockor och läsa Frida tillsammans med de få tjejkompisar jag hade. Ju äldre jag blev desto svårare blev det att kombinera de båda umgängeskretsarna och någon gång på mellanstadiet förvandlades jag från en ganska populär tjej till en som blev väldigt mobbad. Jag vet fortfarande inte vad som hände. Det gick över en natt.
 
Istället var jag mycket själv, läste, lekte och framförallt drömde. Drömde om hur livet skulle bli när jag blev stor. Vad jag skulle göra. Hur jag skulle leva. Jag visste att det skulle bli bra i framtiden, bara jag kom bort från ön. Började prata om att flytta hemifrån på mellanstadiet och när gymnasiestarten kom kunde mamma och pappa inte hålla mig kvar längre. Och då vände allt.
 
I drömmarna så var jag gift med en blond man, hade två söner som hette Johannes och Jesper och vi arbetade som fiskare. Idag är jag sambo med en blond man, har två söner som heter Adam och Samuel (och Samuel heter Johannes i andranamn) och vi arbetar till sjöss. LIving the dream med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Så det kan bli! Låter härligt. :D

2012-12-17 @ 09:08:37
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0