Ny vagn beställd!

 
Idag beställde vi en ny barnvagn. En syskonvagn. Ända sedan vi började fundera på vad man skulle ha för syskonvagn så har Bugaboo Donkey varit favoriten och efter att ha varit i Växjö och klämt och känt på en så föll de andra syskonvagnarna bort. Har läst i bloggar att många är väldigt nöjda med sin Donkey och jag hoppas vi blir det också!
 
Att valet så snabbt föll på den här vagnen är på grund av de individuellt vändbara sitsarna. På de flesta andra syskonvagnar är sittdelarna vända framåt. Om man har i åtanke hur liten liggdel det är till en syskonvagn så kan man ju ganska snabbt räkna ut att lilla bebisen får flytta över till sittdel innan h*n fyllt sex månader. Aldrig att jag låter ett så litet barn åka framåt. I den här vagnen kan man vända barnen hur som helst. Ett framåt och ett bakåt, två framåt eller två bakåt. Perfekt. Att man dessutom enkelt kan skjuta ihop chassit så att vagnen går att användas som enkelvagn är ju ytterligare ett plus! Ska bli spännande att hämta den i oktober. Ska bli spännande att snart putta runt på två ungar! Vecka 29 idag. Sjunde månaden. Time goes by.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Fin vagn...hihi! Vad blev det för färg? Kan tipsa om att liggdelen dessutom är väldigt stor...Viggo kröp ner i kusinens och lade sig raklång när han var 15 månader:)

Dynan som jag gjorde är en kopia av en riktig bugaboo dyna... Köpte en på rean...mallade av och sålde sen dynan på tradera:)

2012-08-14 @ 20:25:48
URL: http://sjomansfamiljen.blogg.se
Postat av: Anonym

Den ser trevlig ut! När vi var i Stockholm nu så såg vi massor av syskonvagnar. Undrar hur folk gjorde innan de fanns? Man kanske helt enkelt inte gick ut med två småbarn. Nu finns ju butiker där man kan gå omkring med ett sånt ekipage också, det ryms mellan hyllorna.

2012-08-15 @ 08:08:18
Postat av: Inga Magnusson

Den ser trevlig ut! När vi var i Stockholm nu så såg vi massor av syskonvagnar. Undrar hur folk gjorde innan de fanns? Man kanske helt enkelt inte gick ut med två småbarn. Nu finns ju butiker där man kan gå omkring med ett sånt ekipage också, det ryms mellan hyllorna.

Svar: Mellan mig och brorsan skiljer det 15 månader. Mamma har berättat att hon hade någon syskonsits som hon satte uppe på vagnen som jag kunde sitta i. Men jag var tydligen en baddare på att gå när jag var 15 månader också. Adam, som är 14 månader, visar inga som helst tendenser till att gå. Tycker de flesta syskonvagnarna idag är rätt smidiga, på olika sätt. Finns ju de som barnen sitter över/under varandra också och därmed blir lika breda som en vanlig vagn. Personligen tycker jag dock att det ser väldigt tråkigt ut för det barn som blir sittande underst...
Landkrabba

2012-08-15 @ 08:08:56
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Carolina

Det låter som en bra arbetsfördelning... Synd bara att det inte är riktigt vin du kan dricka:)

Då får vi identiska vagnar... Har oxå valt en sådan på bilden. Vi vet ju dock att vi får en av varje...så då kände vi att rött blir perfekt!

2012-08-15 @ 09:59:05
URL: http://sjomansfamiljen.blogg.se
Postat av: Andrea

Hej Landkrabba!
Jag är oxå gift med en sjöman. Vi mailades vid för några månader sedan o jag svarade aldrig dig på ditt sista mail (skäms!)
Vi är i vecka 14 med vår 2a och jag har bestämt mig för en donkey. Nu måste jag bara övertyga min man oxå! Han är inte så sugen att köpa fler vagnar efter att vi redan köpt 3!
Jag vill ha en med grön sufflett!
Kram

Svar: Hej Andrea!Åh så kul med ett barn till! Grattis! När är det dags? Hur gammal är ert första barn nu?
Haha, fördelen med att vara gift med en sjöman är att man kan "passa på" att göra vissa saker när han är på jobb ;) Typ köpa ny vagn ;) Jag hoppas vi kommer bli nöjda med vagnen eftersom den är såpass dyr. Men det är den enda vagn som lever upp till mitt krav om att man ska kunna ha barnen vända åt olika håll...
Kram och lycka till!
Landkrabba

2012-08-23 @ 10:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0