Höja självförtroendet

Tyg: FREDRIKA från IKEA
 
Jag får fortfarande inte till det att sy i trikå. Det är irriterande. I alla fall mössorna hade kunnat bli riktigt fina om inte tråden gått av hela tiden. Så för att höja självförtroendet en aning sydde jag en helt vanlig enkel tygkasse av lite tyg jag hade över. Inget avancerat. Och jag tyckte inte att det var särskilt svårt. Framsteg. Visst, den liksom alla mina skapelser, är långt ifrån perfekt men så är det när man lär sig. Jag är nöjd och det är huvudsaken!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jättefin!
Jag satt häromdan o tänkte att jag ska sy en liten väska och en sminkväska av samma tyg =)

2012-08-20 @ 14:29:11
URL: http://makeovermadness.shapemeup.com
Postat av: Tweety

Snygg, härliga färger. Själv kan jag väl sy i en knapp ;-) Kram

2012-08-20 @ 14:43:19
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Maria

Sv: Efter många timmar med telefon med NAV tror vi att det har löst sig åtminstone. Förstår att ni lagt projektet på is, det är ett litet helvete och just nu är jag bra trött på vårt grannland och deras byråkrati.
Konstigt att de sa att ni inte kunde söka för ett ofött barn. Vi sökte i förväg men beslutet togs först efteråt men då hade de ju fått allt utom rätt födelsedatum så gick hyfsat fort. Vår plan för nästa barn är att jag ska plugga på distans 100% men utan studiemedel så jag inte har krav på resultat så vi kan vara hemma båda två efter några månader. Läser många bloggar där nummer två är på gång nu så är jag bra sugen men ska se hur det går med denna pappaledigheten först för att se om vi orkar ha att göra med NAV igen. Han ska vara ledig fram till sista oktober nu och åker ut på jobb i mitten av november så får några veckor ihop däremellan.
Jag kan säga att det var sjukt jobbigt att vara borta från familjen nu så jag har fått en stor respekt för mannen som orkar vara borta 4 veckor och för alla andra sjömän som är pappor

2012-08-21 @ 13:11:37
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Fint! Ikea har verkligen prisvärda tyger och numera är de väl designade också.

2012-08-23 @ 08:01:41
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0