Det senaste ur Landkrabbans kollektion

 
Jag experimenterar vidare vid min symaskin. Förmiddagens resultat blev denna, min första dregglis. Om den är så bra ur just dreggel-uppsamlings-hänseende vet jag inte eftersom det bara är två lager tunt jerseytyg men den är ju lite roligare än Pippi's enfärgade i mjukisbyxtyg i alla fall! För att få fram en mall så sprättade jag helt enkelt isär en bättre begagnad dregglis vi hade hemma. Den här blev lite mindre då jag har vändsytt och den andra, köpta, är sydd med overlock-söm. Men det gör inte så mycket tycker jag. Dregglisarna var så himla stora ändå! Som alla andra mina alster så är den lite sned och skev men jag tror nog att den är fullt funktionsduglig! Och övning ger färdighet!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Visst behövs det en lite dregglis och spyis! Det förstår man nu efter ett par veckors umgänge med en tvåmånaders! Det skonar ju kläderna så man inte behöver byta så ofta.

2012-09-01 @ 22:55:05
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0