Glad Påsk!


Glad Påsk!


Påskhelgen. Årets bästa högtid! Jag kommer från västkusten och där är påsken en stor högtid. Vi firar i dagarna fem, äter massor med god mat och beter oss som pyromaner. Påskefyrar är en gammal tradition, för att skrämma bort häxor. Från att julgranarna kastas ut samlar kidsen på dem och på påskaftons kväll tänds en stor brasa. Eller två rättare sagt. På ön har vi två olika påskefyrar och det är fullt krig mellan dessa. Utöver de stora påskeldarna så luntar vi. Det vill säga orsakar mindre gräsbränder lite här och var. Har förstått att att människor från andra delar av landet inte riktigt förstår vad det hela handlar om.

Men nu är det påsk i alla fall och jag är i Kalmar med mina alldeles egna lilla familj. Adams första påsk. Vi spökade ut honom till påskkärring igår. Idag skall vi till svärföräldrarna för lite påsklunch med dem samt sambons bror med familj. Mys. Som påskpresent har jag bakat Leilas Easter Cupcakes. Frostingen var himmelskt god (vad blir inte gott med Nutella liksom?!) och jag hoppas att kakorna går hem.

Nu skall jag duscha, bli påsksnygg och sen skall vi ta vår alldeles egna silvriga kombi till svärföräldrarna. Jepp. Vi köpte bilen. En Ford Mondeo står nu och glänser på parkeringen. Det komemr bli en bra påskhelg. Hoppas ni har det lika bra där ute i landet. Glad Påsk på Er!

Kommentarer
Postat av: emsut.



Glad påsk! riktigt snygga cupcakes :)

2012-04-06 @ 09:47:43
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: emsut.



Glad påsk! riktigt snygga cupcakes :)

2012-04-06 @ 09:48:03
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Linda

De där var verkligen jättefina!

2012-04-10 @ 13:36:13
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0