Utvärdering



Som jag nämnde i förmiddags så funderade jag på att baka matmuffins. Funderandet blev handling och jag får säga att jag är nöjd med resultatet. Det kunde varit lite mer fyllning i dem men de var goda och mättande. Dock var första tuggan lite skum eftersom jag är van vid att muffins är söta. Lite som när man är bakis, hittar en flaska iskall cola i kylen och har glömt bort att man var så fiffig kvällen innan att man hällde Captain Morgan direkt i flaskan. Ja, jag har gjort det. Men det var måååånga år sedan. Nu är jag betydligt mer sofistikerad ;-)

Från muffins till grogg. Ska vi återgå till muffinsen? Goda, enkla och snabba. Tycker att de var perfekta till en lite matigare fika och jag misstänker att matmuffinsen kommer få ersätta något av alla de scones-bak vi brukar göra under årets kallare perioder. En klar fördel är ju att man alltid har dessa ingredienser hemma samt att man kan fylla dem med lite allt möjligt!

Kommentarer
Postat av: emsut.



Då återstår det bara för mig att prova då :)

2011-09-28 @ 10:27:27
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Ylva Lee - Mamma till Lily

sv: det finns en öppen förskola i samma byggnad som BVC, men har aldrig besökt den. Det är mest äldre mammor och det känns lite som att dom kollar konstigt på mig när jag kommer med Lily. Vet inte om jag inbillar mig, plus att dom mammorna är redan bästa vänner ser det ut som och sitter alltid tlsm i grupp och pratar på sitt språk som jag inte förstår :p

2011-09-28 @ 12:52:03
URL: http://shuang.blogg.se/
Postat av: sanna -mamma till Meja

Känner igen det där, pysslar som attans nu när man orkar ;) och har tid.. Sen ser man ju allt och vill förnya eller förflytta de :)



Vi hade ett 300liters akvarium på den här platsen förut men blev av med den som tur var.. :) Lyckligare än mig kunde man inte va över att bli av med den och man fick sin vägg :)

2011-09-28 @ 15:03:39
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0