Testlagat



Idag har jag testlagat det som är tänkt att bli "huvudrätten" på Adams namngivningsbrunch. Det är tänkt att bli små spenat- och västerbottenpajer med laxbiffar. Och det blev helt okej på första försöket. Laxbiffarna har jag inte så mycket att säga om, lite mer citron i och de är perfekta. En lärdom av spenatpajerna är att:
  1. Pensla filoarken, i dagsläget fastnade de i muffinsformarna
  2. Ta ett eller två filoark till då det blev väldigt tunt på vissa ställen
  3. Inte fylla muffinsformarna så mycket, de blev rätt mastiga
  4. Inte ha fullt så mycket ost
Brukar ju göra en spenatgrattäng med fetaost och basen i denna paj är nästintill den samma. Enligt receptet skulle man ha 300 gram spenat och 150 gram ost. Jag tyckte det blev lite väl flottigt så nästa gång tar jag nog 400 gram spenat. Funderar på att göra två olika pajer till namngivningen. En med fetaost och en med västerbottenost. Flera i sällskapet äter inte fetaost så det är därför jag inte kör på den grattängen som är en av mina absoluta favoriter!

Kommentarer
Postat av: Sanna -Mamma till Meja

Hur har ni tänkt med namngivning?

Behöver tips, ville ha ett kalas för meja men det känns så konstigt :)

2011-09-23 @ 19:51:10
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0