Minisemester

I början av veckan var vi iväg på en liten minisemester. Första anhalten var Ekön ute vid Gryt. Bodde i mysig stuga, lagade chilipasta med räkor och drack folköl. Många stopp på vägen upp dit blev det. Kaffepaus, geocaching och det obligatoriska stoppet. Godishuset utanför Västervik. 600 sorter lösgodis. Jag trodde att jag hade gått upp typ tre kilo när vi kom hem. Döm av min förvåning när det visade sig att jag hade gått ner ett kilo istället. Så återigen visade vågen en åtta som första siffra. Jag ligger farligt nära gränsen mellan åtta och nia och balanserar.

Andra stoppet var hos mormor och morfar. Det var första gången de träffade Adam som är deras andra barnbarnsbarn. Brorsans pojk är deras första. Han charmade dem totalt. Såklart. Vems hjärta smälter inte av ett tandlöst litet leende...?

Sista övernattningen innan hemfärd blev Oxelösund. Hittade mysiga stugor ute på en pir. Underbart. Dygnet där fördrevs med geocaching och promenad på en halvö som heter Femören. Otroligt häftigt område. Där ute fanns det ett fort som byggdes 1963. Eller om det var 1964. Det var byggt för att klara en kärnvapenattack i storlek med Hiroshima och rymde 70 man. Fortet var i bruk fram till 1998 och gjordes offentligt först 2003! Tyvärr var fortet stängt för besökande när vi var där...


CityCrossen tar sig fram över stock och sten...

Kommentarer
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Härligt att du ändå tappat ett kilo!! Så duktigt... försöker göra detsamma och vet hur segt det kan gå! :)

2011-09-04 @ 14:11:50
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0