Fyra dagar

Jag sitter och funderar på framtiden. På jobb. På utbildning. Vad vill jag göra? Vad skall jag bli? Jag är utbildad sjökapten och innehar behörighet att segla andrestyrman. För att få segla överstyrman krävs det 360 dagar till sjöss. Jag har 356. Så. Himla. Typiskt. Att ha behörighet som överstyrman skulle öka mina chanser för landjobb men jag vet inte om jag vill gå till sjöss igen. Just nu känns det omöjligt. Fyra dagar låter inte mycket men i praktiken skulle jag behöva vara ute 36 dagar. Jag tror inte att mitt rederi går med på att låta mig köra skutan över Atlanten för att sen säga upp mig.

Det finns så många intressanta kurser. Lön och löneadministration, miljökunskap, logistik, företagsekonomi, arbetsrättsliga kurser, akademiskt skrivande... LNU's kurskatalog är som en stor godispåse för mig och jag vill plocka ut rätt många bitar. Jag ska söka en eller ett par kurser inför vårterminen. Jag har en förhoppning om att jag skall kunna läsa några grundkurser. Är det en realistisk förhoppning?

Kommentarer
Postat av: Sanna -Mamma till Meja

Åh håller med dej, grekiska öar är helt galet underbara :) har bara besökt två men varit väldigt nöjd ;)

Korfu var ju så himla fin, vart var ni någonstans då? =)

2011-09-14 @ 21:14:19
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Sarah

Det kan gå att plugga men Adam är ju ganska liten fortfarande. Du kanske kan vänta något år eller två, eller tills han börjat dagis iaf?



Min son började på dagis när han var 1,5 år. Jag har kombinerat att plugga distans till uska 75% och jobba vaken natt sedan dess och det går bra i perioder, men stressat så här mycket har jag nog aldrig gjort förut. Men thank god för distansutbildningar, det är väldigt bra att slippa lektioner eller föreläsningar för när barnen börjar dagis ska du nog räkna med en hel del sjukfrånvaro/vabb och då skulle man missa väldigt mycket i plugget. Visserligen gör jag ju det även när jag pluggar distans, men man kan anpassa det bättre till ens egna liv iaf.



Om du enbart ska plugga, är det nog inte så dumt faktiskt. Det skulle vara rena drömmen egentligen, när jag tänker efter. Det betyder ju plugga dagtid och ev ha barn på dagis kortare dagar eller inte hela veckor. Om jag kunde, skulle jag absolut göra det! :)



Hoppas du kommer fram till något som passar dig och din familj! Lycka till :)



2011-09-15 @ 21:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0