Fyra bra veckor - del 1


Nu jävlar!

Från och med idag skall det bli fyra bra veckor, både mat- och träningsmässigt. Jag har nu ikväll skissat på ett träningsschema som jag borde kunna följa. Maten är det svårare med. Vissa dagar blir det helt okej, andra dagar är helt katastrofala. Jag äter egentligen inte onyttigt. Det blir sällan snabbmat men jag småäter. De dagar som är katastrofala är de dagar då jag inte vill/hinner/orkar laga mat och då jobbar jag mig igenom skafferiet. Sakta men säkert. Jag har snart tömt skafferiet på det mesta som är onyttigt. Om det är bra eller dåligt kan man ju diskutera...

Målet med de här fyra veckorna är Adams namngivning den 22e oktober. Jag vill vara fin då. Jag vill ha på mig en fin klänning. Känna mig vacker. Snygg. Jag är mycket väl medveten om att inga underverk kommer ske på fyra veckor och jag siktar inte på att gå ner ett visst antal kilo. Jag ska bara göra mitt bästa och därmed hoppas på det bästa.

Veckoschemat för dessa fyra veckor ser ut enligt följande:

  • Minst en timmes promenad minst fem gånger/vecka
  • Minst en joggingrunda (minimidistans 2,5 kilometer)
  • Minst ett yogapass
  • Minst två styrkepass helkropp
Egentligen borde jag väl ta mina mått och så inför dessa veckor men av någon anledning är jag inte bekväm med det. Kroppen, och då främst magen, är degig och sladdrig. Jag har alltid haft stor mage men nu är den så lös och ser därför ännu större ut. Så jag nöjer mig med en invägning.

Invägning - Fyra bra veckor v. 1:
  • 89,6 kilo
Wohooo! Ett helt hekto minus sen invägningen för tre och en halv evighet sen... Bättre kan jag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Duktig du är! Och visst var jackan fin. Jag hoppas den kommer snart!

2011-09-26 @ 22:30:34
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Modekatt

Ohh förstår verkligen vad du menar det där med degmagen :)själv har jag börjat med powerwalks & situps på kvällarna, vill också vara fin på min lilles namngivning som är om ca 2 veckor.



Ja men eller hur?Man blir så trött på dessa pessimistiska människorna!Herregud, jag sover tom. bättre än jag gjort tidigare & visst som sagt ibland har man sömnlösa nätter & kanske inte hinner med det man har tänkt göra men det får man helt enkelt göra en annan dag!

2011-09-26 @ 23:17:24
URL: http://modekatt.blogg.se/
Postat av: Sarah Elisa

Jag ska också gå ner några kilon. Vi kan väl göra det tillsammans i bloggarna? :)



Pepp pepp och kram!

2011-09-27 @ 09:02:10
URL: http://sarahelisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0