Upphör inte att förvånas

Ni som följer min blogg kanske vet att jag inte är allt för förtjust i min föräldragrupp. Ursäkta språket men den ena är rent ut sagt dummare än den andra. Förra gången hände ju det här och efter det har jag medvetet hållt mig undan från Öppna Förskolan där jag vet att en stor del av föräldragruppen hänger. En av tjejerna umgås jag med flera gånger i veckan och vi hade sällskap till träffen idag. När vi kom in så hälsade i alla fall bruden som normalt inte hälsar men mer än så var det inte. Träffen var informativ och handlade om hur man undviker olycksfall i hemmet och puckona var faktiskt förhållandevis opuckade. Sen var det dags för påklädning.

Adam fick åka sjal idag så han hade en kofta under sjalen samt min jacka knäppt över hela ekipaget. Och mössa och tjocka strumpor såklart. En av brudarna påpekade då att han hade väldigt lite kläder på sig. Suck. Hennes unge satt i en megatjock michellingubbeoverall i vagnen. Under täcket. Vad ska hon ha på ungen när det blir kallt?! Sen påstod hon att det var farligt att bära i sjal då barnet kan glida ur?! Jag förstår om man är okunnig att man frågar men hon påstod att Adam kunde glida ur när som helst. Kom igen! Hur? Hur? Hur? Man knyter väl inte sjalen på ett sådant sätt?! Vet att hon använder bärsele rätt mycket så i all hast kläckte jag ur mig att spännena på den kan ju helt simultant gå sönder och vad händer då?! Just det.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha...bra kommentar du hintade tillbaka! :) Jag menar ska man dra upp allt som KAN hända, vågar man då gå ut med barnet överhuvudtaget.



Ha det gott!

Kram

2011-10-25 @ 21:05:13
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Sanna -Mamma till Meja (Gör inte bara barn utan namntavlor också :))

ÅH vad kul med dessa skojiga människor. Sköt ert så sköter vi vårt.. Jösses!



På våran babycafe så har vi ett gäng mammor, som troligtvis är ifrån samma föräldragrupp mm. De släpper inte in någon ny, de fryser ut andra föräldrar som kommer till cafeet. Sätter du dig i samma bord som dessa så flyttar de sig. Helt jävla otroligt, jag har inte varit med om det än så länge. Men några från min rytmik berättade detta och jag höll på att få kaffe i fel strupe.. Vad är det med folk?



Vad kul, grattis i förskott :)

2011-10-26 @ 11:20:15
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0