Fyra bra veckor - del 5

Tredje veckan är förbi och den har gått som den gått. Har en förkylning som lurar i bakgrunden, den bryter inte ut men jag känner mig inte helt kry. Har medvetet undvikit hårdare träning så som jogging och styrketräning. Men promenader har det blivit i alla fall och det är bättre än inget. Imorgon är det invägning, får se hur det går... Brukar alltid gå upp i vikt när sambon kommer hem. God mat, vin och belgisk choklad från taxfree-butik förgyller våra kvällar. Men trots snedstegen denna vecka är jag hittills väldigt nöjd med mina fyra veckor. När jag såg bilder på mig själv från lekplatsen idag såg jag att jag var smalare och det betyder mer än några siffror på vågen!

Måndag: 90 min promenad
Tisdag: 60 min promenad
Onsdag:
Torsdag: 90 min promenad. Styrka rygg, mage, biceps
Fredag: 60 min promenad
Lördag: 90 min promenad
Söndag: 60 min promenad

Det jag redovisar här som promenader är väl vad som benämns powerwalks. Promenader i rask takt, iförd träningskläder. Utöver detta blir det nästan alltid en promenad i eftermiddagssolen runt Kalmarsundsparken. Det är en perfekt runda för att Adam ska få en liten eftermiddagslur. Han är helt klart min största motivationskälla! Sen han föddes är det två dagar vi inte varit ute på promenad av något slag. Det ena var första dagen vi kom hem från BB, det andra var en dag då det ösregnade hela dagen...

Kommentarer
Postat av: emsut.



Perfekt vecka :)

2011-10-16 @ 20:26:43
URL: http://emsut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0