Åka tåg med bebis

På torsdag bär det av! Adam och jag ska på äventyr bland den bohusländska graniten! Strax efter åtta på morgonen tar vi direkttåget till Göteborg och därifrån tåg till Uddevalla där mor möter upp med bil och brorsons bilstol. Orkar inte kånka på både vagn och bilstol. Det här är första resan jag ska göra ensam med Adam. Det är faktiskt första gången vi ska åka tåg överhuvudtaget. Jag hade tänkt att "övningsåka" till Karlskrona eller liknande men det har blivit lite bortglömt.

Känner mig rätt löjlig som är lite nervös inför resan. Jag har aldrig åkt tåg med en bebis innan! Vet inte vad jag är rädd för egentligen. Hjälp på och av tåget får jag förhoppningsvis. Jag utgår från att det finns micro ombord och för säkerhets skull så ska jag ta med mig varmt vatten till ersättning och/eller gröt. Skötborden vet jag är läskigt smala men jag har vagnen med och kan byta däri om det känns obehagligt. Adam har hittills inte haft skrikmaraton i fyra timmar så jag tror inte han får det på tåget heller. Men för säkerhets skull tar jag med mig bärsjalen. Vad är det värsta som kan hända liksom?

Den rastlösa delen av mig ville ha äventyr, nu får jag mitt äventyr. Så bring it!

"Adam på tåg" - en månad innan han föddes


Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Du kommer på tåget att omges med människor som bara älskar små bebisar på tåg!Det är ju helt oemotståndligt att få chansen som passagerare att umgås med en sån liten sötnos i flera timmar.

2011-11-21 @ 05:44:47
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Sanna -Mamma till Meja

Ja fy fasiken.

Jag sa det till min sambo igår, meja ammades i 3månader sen blev det ersättning. alla tjatar att man ska amma för att barnet ska få så bra imun som möjligt. Mer än hälften i våran föräldragrupp är förkylda och de ammas medans Meja som inte ammas är frisk. Har inte varit förkyld på sina 6månader.. hmmmmmmmmmm är ersättning så farligt :) HIHI



eller hur, våra mammor mata ju oss vid 3månaders ålder. Har vi några problem? Näää.. Det ändras hela jäkla tiden. MIn BVC tant sa det att nu ska man inte heller introducera nya smaker. Typ köra fisk en vecka utan man kan hoppa hej vilt :) Vad är rätt och vad är fel egentligen när de ändrar hela jäkla tiden :D :D

2011-11-21 @ 17:21:02
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Oj vad spännande. Jag står också inför denna nervösa händelse.. vet dock inte när än.men har en bror i Sthöm som jag snart tänkt hälsa på! :)



Det kommer gå galant kan jag lova.. å du.. då är ni ju inte alls långt från oss.. om nu ska hålla till i Udevalla!



Kan tänka mig att nu har fullt upp men får du tid över så säg bara till.. Hade ju vart kul att ses! :)



Kram

2011-11-21 @ 20:36:55
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Ylva Lee - Mamma till Lily

Det är verkligen annorlunda när man har barn, äventyr nu ärnär man exempelvis, som du sa, tar med bebis på tågresa haha :D

2011-11-23 @ 15:27:05
URL: http://shuang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0