20 meter

Läser på Facebook om ovädret som komma skall i Nordsjön. 20 meters höga vågor väntas. Livet i mammaland är allt förbaskat bra när allt kommer omkring. Jag ställer kaffekoppen på bordet, kaffekoppen står kvar. Jag tar inte en dusch med livet som insats. Jag sover som en prinsessa. 20 meter höga vågor är inte kul. Jag har visserligen aldrig upplevt det. Mitt "rekord" ligger på 15-16 meter. Det var några jobbiga dygn. Jag hoppas att ovädret kommer vara värst på den norska sektorn, gärna långt norr ut. Sjömannen min ligger och guppar på brittisk sektor...


Det är såna här dagar man ska åka båt...

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Men så hemskt med såååå höga vågor. Jag tål inga vågor alls förrän jag blir sjösjuk. Hur kan en båt klara sig om vågorna är 20 meter höga? Eller dom gör inte det kanske, får besked innan och åker till närmaste hamn ett tag tills det gått över?

2011-11-24 @ 06:31:03
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0