Lemonad

För första gången i mitt liv har jag kokat lemonad. Jag vet inte ens om jag druckit det innan! Lemonad känns som något som härstammar från förr. Något som söta barn säljer i gamla filmer och serietidningar alternativt något en piffig amerikansk hemmafru serverar i skuggan på sin veranda.



Sambon smakade först. Jag frågade hur det smakade.
- Det smakar som god citronsaft.
Jag smakar och utbrister:
- Det smakar som något som passar bra ihop med sprit.

Jag säger ju det. Sveriges sämsta gravida kvinna. Men jag antar att det är lugnt så länge man bara hallucinerar om syrliga drinkar under varma sommardagar. Dock blir jag mycket upprörd över alla rosé-reklamer på TV. Det ser ju så äckligt och fruktansvärt otrevligt ut. Eller inte. En gravid väninna hade kommit fram till att skådespelarna antagligen fick mycket bra betalt för det måste ju smaka som algblommande saltvatten...

Kommentarer
Postat av: Ylva Lee - Blivande Ung Mamma

sv: jaha, det tänkte jag inte på :) är själv inte säker på om jag ska ha babyshower. Får se :D

2011-05-22 @ 17:51:08
URL: http://shuang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0