Frisyrer?

Jag har alltid haft vad alla andra kallar kort hår. I höjd med käklinjen. Jag har aldrig tyckt att det varit särskilt kort. Under de sista året har dock hårt vuxit och vuxit och nu går det ner till axlarna. Innan jag klippte mig förra gången gick det till och med nedanför axlarna. Nu börjar jag dock bli trött på det. Axellångt hår och snedlugg, inte särskilt spejsat.

Jag har bestämt mig för att klippa och färga håret nu i maj. Innan bebis kommer. Men då är frågan hur jag ska klippa mig? En del av mig vill ha kort hår. Riktigt kort. Pojk-kort. En annan del tycker att det känns tryggast att klippa av håret till den bekanta käklinjen och behålla snedluggen. På så sätt kommer jag se ut som jag gjort de senaste tio åren. Men tanken är lockande. Klippa det. kort. Kort-kort. Det växer ju ut?

Har Ni några bra frisyrtips? Vet ni några bra sidor på nätet med inspiration?

Kommentarer
Postat av: emsut.



Jag har varierat mellan kort och kort-kort ett tag nu. Långt har jag aldrig haft. Har så tunnt hår så det gör sig bäst i kort. Just nu växer håret som det vill för jag ska klippa mig innan jag gifter mig men annars har jag längre på ena sidan och kortare på andra!

2011-05-02 @ 08:46:02
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Sandra

Själv har jag ju lockigt hår och har alltid velat kunna klippa håret i en frisyr (gärna kort). Det är klart att jag SKULLE kunna klippa mig så, men då tar det flera timmar innan jag fågelboet(som det se ut på morgonen) ser ut som vanligt hår igen :) hehe



Frågan är väl lite vad du känner själv, hur mycket tid du får lägga på håret på morgonen. Med en lite bebbe så antar jag att man inte har allt för mycket tid på sig själv:) Om det hade varit jag, så skulle nog jag ha kört på det jag var mest bekväm med, efter som jag antar att hormorer etc kan komma in i bilden när bebben har kommit, och då vill man kanske inte ångra eller sura över sin frisyr:)



Haha....luddig kommentar, hoppas du förstår något av vad jag skrivit:)



Sv: sant det du skriver om grillning, vi funderade på att köpa en engångsgrill och ta med ut. Får sock inte grilla på gården här, så vi måste gå iväg en bit:) Men visst är det mysigt att sitta i gräset:)



Kram på dig!

2011-05-02 @ 09:27:20
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Erika

Det är helt galet! Man förstår inte att de kan vara så små, det känns så omöjligt :P

2011-05-02 @ 09:28:15
URL: http://mylittlewords.se
Postat av: Tweety

Något att tänka på nu när du skall ha barn, att det skall vara en lättskött frisyr. Då man inte har mycket tid över att fixa frillan när man är små barnsföräldrer ;-) Kramen

2011-05-02 @ 15:50:30
URL: http://tweety26.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0