Vilken dag ska du uppmärksamma?

Idag är det då både Internationella kvinnodagen och Fettisdagen. Jag hade ingen aning om att det var någon av dem förrän jag låg och petade på min smarta phone imorse. På Facebook så jag statusuppdateringen Idag ska jag äta 1000 semlor och drog därmed mina egna slutsatser, på Barometern stod det att det var kvinnodagen. På lokalradion förde de ett resonemang om att dessa dagar sammanfaller. Den kvinnliga programledaren tyckte det var stor skam. För många kvinnor är det viktigt att vara smala och allmänt piffiga och hon tyckte inte om att en dag som förknippas med grädde och kalorier i överflöd är på samma dag som hennes dag. Den manliga programledaren tyckte det var toppen. Han ansåg att det här var väl en utomordentligt bra ursäkt att lägga idealen bakom sig för en stund och äta en semla med gott samvete.

Kan man säga att man firar Kvinnodagen på något sätt? Gör ni något speciellt? Eller är det någon i er närhet som gör något speciellt för er? Här hemma är det som vilken vanlig dag som helst. Mannen tvättar och ska laga lunch till mig. Jag går i skolan. Perfekt. Däremot ska vi "fira" semledagen med en semla efter lunch är det tänkt. Fast jag har redan ätit en semla i år, hoppas jag får äta en till...


Vilken dag skall Du uppmärksamma?

Kommentarer
Postat av: emsut.



Nån semla ska jag inte ha (fast jag hade nog gärna tryckt ner en bunt) och varje dag är min dag så jag behöver inte fira någon särskild kvinnodag :)



Dock så håller jag nog med den manliga programledaren. Lämna idealen och glufsa i dig en semla. :)

2011-03-08 @ 08:29:50
URL: http://emsut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0