Snabba stavar

För första gången på hela vintern bestämde jag mig för att lufta mina gångstavar på en liten kvällspromenad. Nu när snön och isen åter igen är borta på de flesta ställen fick jag upp rätt bra hastighet men jag blev förvånad när jag såg att rundan som brukar ta en timme "bara" tog 55 minuter idag. Inte undra på att jag blev varm! Har märkt innan också att jag går snabbare med stavarna. Antar att det är lättare att hålla ett visst tempo när armarna tvingas att röra på sig? Att jag dessutom hade mina joggingskor på fötterna istället för de klumpiga Salomon-skorna gjorde bara promenaden ännu angenämare!


Håller Ni också ett högre tempo med stavarna eller
är det bara jag som drar benen efter mig?
Jag känner mig konstigt tom just nu. Nästan lite apatisk. Jag sitter framför datorn och kan inte riktigt förmå mig att resa mig upp och ta tag i saker och ting. Det är inga viktiga saker som blir åsidosatta, bara det eviga plockandet utan slut. Bland annat. Jag känner för att sitta här hela dagen. Inte behöva gå till skolan. Inte behöva ta tag i disken och laga mat. Inte behöva träna. Förra veckan var jag energisk och full av motivation inför skola och träning. Just nu har jag en svacka. Jag orkar inte. Fysiskt orkar jag, det är är övertygad om, men jag har fått en psykisk spärr som gör det näst intill omöjligt att resa sig ur soffan...

Kommentarer
Postat av: Ylva

Åhhhh saknar dom snabba långprommisarna! Nu kan man inte gå långt utan att få sammandragningar eller snabbt utan att bli anfådd. Suck.. 7 veckor kvar *peppaPeppa!

2011-03-02 @ 22:20:33
URL: http://mammaylvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0