Minisemester

Imorgon bär det av på en liten roadtrip över helgen. Första stoppet blir i Söderköping där vi ska bo på hotell en natt. Efter lite googlande verkar Söderköping vara en typisk sommarstad, mycket verkar vara stängt så här års men på bilder ser ju staden fin ut så vi hoppas på solsken! Vi har en tendens att åka till typiska sommarställen på udda årstider. Är det inte Öland i december så är det Österlen i februari. Och nu Söderköping i mars.

Andra stoppet blir hos mormor och morfar utanför Nyköping. Blir en natt där med och tanken är att vi ska plocka med oss min gamla spjälsäng hem. Kanske även en brun och orange barnvagn om den är i bra skick. Jag har en vision om en fin retrovagn men jag har ingen aning om hur den vagn jag och brorsan låg i ser ut... En sak är säker och det är att det kommer kännas konstigt att ha barnsäng och kanske även barnvagn hemma! Jag är ju bara i 27e veckan! Men det finns inte tid att åka till mormor och morfar längre fram i vår tyvärr...

Tredje stoppet blir Västervik på söndag. Har hittat några små mysiga stugor som enligt ägarinnan var lite lätt insöade men det återstår att se... Trots att Västervik är så nära är det ingen av oss som har varit där så även det blir ett litet äventyr. Ser verkligen fram emot den här helgen! GPSen är laddad med geocachar och jag är sjukt taggad inför det obligatoriska stoppet i godisaffären längs E22an som säljer drygt 300 sorters lösgodis. Vette tusan om inte det är helgens höjdpunkt...

Ha en bra helg gott folk!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi stannade en natt i Söderköping på väg till Öland i somras. Som sagt, lite sömnigt är det. :) Är det förresten Ackrells båtstugor i Västervik? Lite nyfiken på dem!

2011-03-11 @ 08:53:13
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0