En vecka

Idag är det en vecka sedan Adam föddes. En vecka. Vart tog den tiden vägen? På ett sätt känns det som om han föddes igår. Eller för tre sekunder sedan. På ett annat sätt känns det som om han har varit hos oss i all tid och evighet. Hur livet såg ut innan känns så långt borta...

Jag vet inte hur bloggen kommer utvecklas nu. Jag vet inte om den ska bli en mammablogg. Jag vet inte om den så småningom kommer bli en viktblogg igen. Eller så kanske den fortsätter som innan, med lite allt möjligt. Tiden får utvisa. Jag är även mycket fundersam på att lägga ut bilder. Han är så fin, så perfekt och jag vill visa upp honom för hela världen. Ropa han är min! Men det känns inte rätt att lägga ut bilder. Jag funderar vidare.

Kommentarer
Postat av: anne

Det är inte lätt att besluta om bilder i bloggen, precis som du säger så vill man ju visa upp dem, samtidigt som man vet att försiktighet är ibland nödvändigt. Fundera vidare på det du.



En blandad blogg är väl alltid trevligt, det går ju att ha kategorier för ens mammaliv, viktliv och what ever.



Det som är bra med en blogg som man uppdaterar hyfsat ofta, är att man får dokumenterat allt det där som man tror att man kommer att komma ihåg i evigheters evighet, men som ändå faller i glömska. Det har ju ett stort värde för en när man har barn som utvecklas och växer. Ett fotoalbum eller film blir ju inte samma sak. Man kan ju alltid ha en lösenordsskyddad blogg om man inte vill bli läst av kreti och pleti! :)



Om 20 år säger du som jag; "hur kan du fylla 20 år!?! Du föddes ju nyss!!!"

2011-06-12 @ 18:07:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det låter så underbart med en liten! :) Så glad för er skull!



Jag brukar också vara försiktig med bilder. Det finns en kod man kan lägga till i sin mall som gör att människor inte kan kopiera bilder.

Som Anne skrev, kan ju alltid ha en lösenordsskyddad blogg också):





Många kramar till familjen!

2011-06-13 @ 08:15:46
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Annars kan du visa upp honom utan att visa upp honom.

Typ visa hur söt liten hand han har eller sicken söt liten fot.

2011-06-15 @ 00:46:17
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0