Amnings-BH

Efter snart två veckor med en lealös mjukis-BH har jag äntligen kommit mig iväg till Change och köpt en amnings-BH. Den sitter jättebra och det är skönt att äntligen få lite stöd igen samt att jag känner mig mer bekväm med den, nu när tuttarna inte hänger ner till naveln. Dock så är det bygel i den och trots att biträdet pekade och visade att BH'n satt bra är jag skeptisk.

Jag vill verkligen inte få mjölkstockning. Det verkar himla otrevligt. Just mjölkstockning har blivit något jag oroar mig för väldigt mycket. Hela eftermiddagen har jag känt efter om BH'n klämmer. När vi är utomhus går jag omkring i en tjock collegetröja och svettas som en gris. Inhandlade dock en fleeceväst idag så jag slipper allt tyg på armarna i alla fall.

Just nu är det amningen som står i centrum här hemma. Det är fint att kunna amma sitt barn samtidigt som jag blir väldigt frustrerad emellanåt. Utan amningsnapp fungerar det inte. Försöker flera gånger per dag att få Adam att ta bröstet men han vill inte. Han kniper ihop med munnen och efter ett tag blir han skitsur och ingenting blir bra... Adam är sur och skriker, mamma är ledsen och känner sig hjälplös. Men han är ju bara knappt två veckor så jag hoppas vi får till det!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

När jag ammade dottern hade jag med bygel och det gick finfint! Sov dock utan bh för jag hade turen att inte läcka så mycket. Får se vad jag införskaffar mig för slags bh den här gången. Väger ju lite mindre än när jag väntade henne.



Grattis förresten =)

//Linda

2011-06-17 @ 18:14:19
URL: http://www.linnali.blogspot.com
Postat av: ylva

brösten brukar ställa in sig efter några veckor då blir det säkert bättre :)

2011-06-17 @ 23:14:20
URL: http://mammaylvis.blogg.se/
Postat av: anne

Ni kommer att lära er, ge bara inte upp och definitivt inte av fel anledning som att "mjölken inte räcker", det finns inget sådant. Adam behöver lära sig att gapa stort och du att lassa in tutten när han gör det, ingen lätt sak men snart nog flyter synkroniseringen ska du se.



Angående mjölkstockning och att hålla sig varm; jag minns inte varför men faktum är att man ska INTE överdriva värmehållningen, det kan ha motsatt effekt. Med yngsta barnet fick jag mjölkstockning, gick omkring i dunväst och låt vara att stockningen hade gett sig ändå, men när jag la bort västen så blev jag bättre ganska omgående (råd jag fick av amningshjälpen-kollega).

2011-06-18 @ 10:08:51
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0