Handyman sökes

Att vara sambo med en ingenjör har sina fördelar. Om något krånglar i lägenheten eller behöver fixas så grejar han i regel det. Men vad tusan hjälper det att vara sambo med en ingenjör när han är sisådär sjuttioelva ljusår härifrån och vattenkranen i köket läcker?! Jag är inte helt handfallen. Jag kan också fixa en del. Men just vatten och även el skrämmer mig lite. Går det fel så går det i regel åt helvete. Jag har lagt ut en efterlysning på Facebook efter en handyman men varenda jäkel jag känner verkar vara antingen sjuttioelva ljusår härifrån, en klar nackdel med att bara känna sjömän, eller vara nyblivna mammor med ungefär samma koll på vatten som mig. Så jag löser saken på mitt sätt, lägger en disktrasa runt kranen och stoppar huvudet i sanden. Så länge det inte blir stopp i avloppet kommer det ju inte bli översvämning i alla fall eftersom vattnet rinner ner i diskhon. I bästa fall kanske kranen bara slutar läcka helt plötsligt, bara sådär...?

Och nej älskling, det är inte riktigt så farligt som det låter. Du behöver inte ringa rörmokar-jouren. Än. Vänta tills jag har försökt skruva isär kranhelvetet istället ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0