Barnvagnsjogging

Innan sambon mönstrade på lovade jag mig själv att jag skulle testa den korta joggingrundan, den på 2,5 km, i grönområdet när han kom tillbaks. Planen var att han kunde antingen skutta bredvid och dra barnvagnen, eftersom han har betydligt bättre kondition än mig, eller stå vid "målet", redo med första hjälpen. Idag sprang jag rundan. Ensam. Med barnvagn. Eller sprang är väl fel ord. Tog mig fram i en rörelse som påminner om löpning i slowmotion passar bättre. Men jag tog mig runt. Och jag gick inte en enda gång.

11 augusti förra året sprang jag den rundan för första gången någonsin. Jag vägde sju kilo mer än idag och var inte vältränad någonstans. Enligt den dagbok jag förde då så sprang jag rundan på 19:50. Idag, nästan ett år senare, tog rundan 19:28. Under detta år har jag varit gravid och fött barn och inte tagit ett enda löpsteg sedan i september. Dessutom puttade jag omkring på en barnvagn. Behöver jag säga att jag är sjukt nöjd?!

Kommentarer
Postat av: johanna mamma till celine

ja verkligen! nja, kanske från när hon blev 1,5månader. riktigt skönt, innan så var man tvungen och vara vaken 1-2timmar per natt men nu är det riktigt skönt!

2011-07-26 @ 17:02:21
URL: http://thelifebyjohanna.blogspot.com
Postat av: Lotta

Bra jobbat. Visst är det en härlig lyckoruskänsl som far genom kroppen när man orkar mer än vad man tror!

Lotta

2011-07-27 @ 06:10:44
URL: http://Www.Viktinfo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0