Adams mamma är en sjökapten



Kommer ni ihåg den här låten, Pappa är en flygkapten med Magnus Johansson? En fantastisk låt tycker jag. En låt förknippad med många roliga minnen under en Atlantresa julen 2007. Jag har tänkt på den några gånger det sista då Adam har fått flygplan både i mobilen över sängen och på kaklet bredvid skötbordet.

Medvetet är jag lite restriktiv med båtar till lillkillen. Det känns liksom lite töntigt. Töntigt på samma sätt som att jag varje år vill anamma de marina trenderna men tycker just att det känns töntigt. Kan en sjökapten verkligen bära randiga tröjor med röda och guldiga acessoarer med värdighet? Kan sonen till en sjökapten och sjöingenjör ha båtar överallt? Näe. Flygplan däremot, det är grejer det!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej! Vad roligt att du hittat min blogg... Skall svara dig mer ordentligt senare i veckan, när sjömannen åkt ut till havs. Sista dagarna är ju så fullt upp... Som du säkert vet:-)



För övrigt så har vår lille Viggo en exakt likadan flygmobil, och en flygplans lampa. Samt en hel del sjömanssaker... Måste ju va stolt över pappas jobb:-)

2011-07-25 @ 22:47:45
URL: http://sjomanshustrun.blogg.se/
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Förlåt att jag inte svarat tidigare men som du vet har vi varit ute på kusten och njutit av de sista dagarna med pappa hemma.



Nu har det gått ett tag för Er... skönt.. vi har precis börjat!! :(



men som tur är så går tiden fort och det är ju så kul nu när vi fått in en till i "gänget" jag och Carolina!! Ser att hon också kommenterat nämligen!! :)



Ha det så bra å kul att följa din blogg. Länkar gärna om jag får!



Kram

2011-07-26 @ 11:52:59
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0