Vill bort från vardagen

Under julen längtade jag till skolan skulle börja. Jag saknade mina rutiner. Skolan började och jag hittade mina rutiner. Sömn, träning, mat, plugg. Trots att jag trivs bra med livet i allmänhet går jag ändå och drömmer mig bort hela tiden. Jag vill ha ett avbrott. Jag vill att något oväntat, men roligt så klart, ska hända. Jag hoppas att det känns bättre efter tentan på lördag. Mitt under tentaplugget är det väldigt lätt att börja fantisera och drömma sig bort...

Helgen efter tentan har vi bokat in en weekend i Malmö. Tåg, hotell och operabiljetter till Madame Butterfly är bokade. Längtar massor efter denna helg. Antar att det är precis lika grått, kallt och halt i Malmö som i Kalmar men det ska bli kul att komma till en stad som är ny för mig. Äta hotellfrukost i tre dagar. Leta upp mysiga restauranger. Någon som har tips förresten? Och framförallt, gå på opera! Både min sambo och jag är väldigt uppspelta över detta. Vi har ingen tidigare erfarenhet av opera men testa måste man ju göra! Våra vänner tycker vi är lite knepiga, tror att vi skämtar men icke. Ack dessa råbarkade sjömän som enbart har ölsjapp i huvudet ;)

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

yey kul att ni ska ner hit till malmö (:

2011-01-12 @ 12:53:34
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Jeanette

Var ska ni bo när ni är nere här hos oss?

2011-01-13 @ 22:29:44
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0