Renskav

Idag lagade vi något till middag som vi aldrig gjort förr nämligen renskav! Hittade recept på det i min nya favoritkokbok och det såg så himla gott ut. Och gott var det! Men det smakade inte som jag förväntade mig. Jag har ätit mycket viltkött då både min pappa och bror är jägare men i sanningens namn tyckte jag att renen påminde lite mer om får än om vilt? Om det inte vore för viltfonden och grädden vore det nog inte lika gott... Såg i ICAs frysdisk att det även fanns älgskav och vildsvinsskav. Det förstnämnda skall inhandlas inom en snar framtid!



Renskav med bulgur och haricoverts


Kommentarer
Postat av: Linda

Våga testa vildsvin. Vi brukar handla vildsvinskarré och grilla på sommaren. Och nu i fredags gjorde jag färsbiffar på vildsvin med zucchini och paprika, med en papayasalsa till det. :) Mums!

2011-01-18 @ 08:39:07
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: J I L L I Z

Sjukt fin blogg!!!! :D<3

2011-01-18 @ 08:54:54
URL: http://jilliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0