Pojke eller flicka?

Här hemma gissas det för fullt om vi ska få en son eller dotter. När vi var på ultraljud frågade barnmorskan om vi ville veta men vi avböjde vänligt även om jag höll på att spricka av nyfikenhet. Där satt hon och visste om det var en liten Bengt-Martin eller Britt-Inger i magen... Jag har under en längre period trott att vi ska få en son. Jag vet inte vad jag grundar det på. Min mamma mådde jätteilla med mig och toppen med min bror. Jag har mått toppen hela tiden. Sen känns det bara så. Det känns som en kille helt enkelt. Men de senaste nätterna har jag drömt drömmar som pekar på att vi ska få en dotter. Jag har inte sett flickan i fråga men jag har drömt att vi handlar klänningar, dockvagnar och annat typiskt tjejigt. Nog för att jag gillar att riva upp de gamla mossiga känsrollerna men gränsen går nog vid att klä min son i en rosa klänning ;)

Har Ni några roliga "myter" att dela med Er av om man väntar en kille eller tjej?

Kommentarer
Postat av: anne

Bra att du säger "myter" för något annat är de knappast..



Jag kan (så efterhandskonstruktioner de nu är) konstatera att med båda grabbarna konstrade blodtrycket mer eller mindre (barn 1 och 3) men jag mådde bra, med dottern var blodtrycket OK men den här gången var jag tröttare (kan finnas förklaringar till det) och även om jag mådde bra, så hade litet mer av illamåendekänsla före v.12-14 sisådär. Så med andra ord, inget fakta direkt att lägga fram vid en disputation! :)

2011-01-26 @ 19:12:34
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Mmm ibland kan man få för sig. Första barnet av mina tre var jag helt övertygad om skulle bli en tjej, och det blev det. Jag mådde bra hela graviditeten. Om det blivit en pojke tror jag att jag hade fått en chock, så säker var jag.



Nästa trodde jag skulle bli en pojke, men var inte så säker. Och det blev det. Mådde också rätt bra.



Den tredje trodde jag skulle bli en pojke för jag mådde dåligt, var trött och han sparkade så mycket att jag en period var säker på att ett revben var av, Han hittade verkligen revbenen att ta spjärn emot! Hade ingen av de andra gjort. Det blev en pojke. Så jag har haft rätt tre gånger av tre möjliga. Man kanske kan känna vad det ska bli. Men jag hade nog inte kunnat hålla mig utan frågat vad det var för kön! Du är ståndaktig Du!

2011-01-26 @ 22:48:56
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Sandra

Mamma brukar säga, och hon har haft rätt nästan varje gång, att om man får en flicka så har man en förmåga att "lägga på sig" runt höfterna och blir väldigt "rund". Om det blir en pojke så får man ofta en väldig kula på magen som står rätt ut, inte alltid man ser bakifrån att en person då är gravid....



Det stämmer väldigt ofta...för ofta för att vara slumpen tycker jag. DOCK så beror det väl kanske lite på vad man är i för skick innan om man är rund eller inte...



Lycka till med lillplutten/-an när han/hon kommer!

2011-02-21 @ 13:15:09
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0