Mammakläder

För två veckor sedan kom min sambo hem. Min mage var då nästintill obefintlig. Syntes ynkans lite om jag stod naken och drog in magen. Nu, två veckor senare, har den fullkomligt exploderat. Naken, eller med en åtsittande top, kan det inte råda någon som helst tvekan hos allmänheten att det bor en bebis i magen på mig. Har jag en modell större tröja ser det väl  dock bara ut som om jag ätit ett par påsar chips för mycket... Jag har längtat efter att magen skall växa men ändå känns det ovant. Under sommaren och hösten såg jag vecka för vecka hur min mage krympte. Att nu se den växa och känna att ena klädesplagget efter det andra blir för litet är en skum känsla.

På grund av ovan nämnda faktum, att kläderna börjar bli små, tog jag med sambon i släptåg för at köpa nya. Utbudet för gravida kvinnor i en stad som Kalmar är minst sagt begränsat. Enda affären som säljer mammakläder är H&M. Tur att modet är "gravidvänligt" med stora tunikor och kjolar med resår i. Blev dock en ny garderob inhandlad på H&M. Ett par ljusa jeans, en vit- och blårandig lång tröja en grå omlottkofta från rean och tre enkla baslinnen i våriga färger. Säga vad man vill om H&M men billigt är det. Sakerna ovan gick på knappt under tusenlappen! Så nu är det bara att vänta på att det värsta smältvattnet försvinner från gatorna så jag kan damma av mina vita Converse!

Kommentarer
Postat av: Linnea - mamma till Freja

Herrugud, grattis! Jag har totalt missat att du är gravid! Jättegrattis!

2011-01-22 @ 20:09:00
URL: http://linneaochfreja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0