Målningsprojekt

Här hemma ser det ut som en atombomb exploderat. Vi håller bägge två på att få krupp över alla saker som ligger överallt och det enda vi gör är att måla om i hallen. Väggarna var redan målade så vi slipper allt vad slipdamm heter, vi lägger inte nytt golv, vi tapetserar inte. Men likförbaskat ser det ut som jag vet inte vad. Rollertråg, golvpapp, färgpytsar högt och lågt. Ytterkläderna i vardagsrummet. Mössan och vantarna jag brukar använda på köksbordet. Vart lägenhetsnycklarna är har jag ingen aning om. Ingen av oss är särskilt händiga eller pyssliga. Kladda färg på väggarna är vad vi behärskar. Mardrömmen är att vi skulle få för oss att köpa ett hus som man måste slänga in en handgranat i och blåsa ut hela inredningen. Visst, man kan få det precis som man vill ha det men är det värt det? Jag tror inte att någon av oss hade klarat av att bo mitt på en byggarbetsplats månad efter månad. Ikväll ska vi måla listerna och sedan dra bort all maskeringstejp sen är projektet klart. Då har vi bott på en byggarbetsplats i två dagar och det är fullt tillräckligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0