Kvällens öl

Jag håller på och testa mig igenom det alkoholfria utbudet av öl. Hittills har jag gått på ett par riktiga nitlotter men även några bättre sorter. Störtebeker 1402 är enligt mig totalt odrickbar. Köpte en flaska på ICA i början av graviditeten och jag fick hälla ut den. Den smakade vedervärdigt. För något år sedan drack jag en öl som heter Jever. Det var samma upplevelse med den, vedervärdig, så den har jag inte ens brytt mig om att testa. Carlsberg Non-Alcoholic har länge varit en favorit. Den är blaskig men smakar ju trots allt lite, lite öl. Förra helgen inmundigades San Miguel 0,0% och den var bara blaskig. Speciellt när man satt på ett grymt öl-sjapp och sambon avnjöt en god IPA. Spendrups hör normalt till en av mina favoritöler till vardags. Pale ale, IPA, av olika sorter tillhör toppskicktet men Spendrups är god den med. Tyvärr är den alkoholfria varianten inte lika gd. Precis som San Miguel är den blaskig. Ikväll drog jag dock en vinstlott, Estrella DAmm N.A. Hade aldrig hört talas om den innan men den smakade öl! Visst, lite blaskig är den men helt klart bäst i test hittills! Den kommer jag dricka mer av under våren.


Har Ni testat någon god eller mindre god alkoholfri öl?

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

En berömmande klapp på axeln från mig att Du avstår alkohol under Din graviditet. Jag har jobbat med barn som har alkoholskador, från bara lite (hörselskador och småväxthet och lite låg begåvning) till allra värsta med svårt förståndshandikapp. Så jag hör till dem som tror att även in mindre alkholkonsumtion kan ge skador hos foster, fast det kanske inte märks utåt så där direkt.

2011-01-29 @ 06:30:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Avlängtantilldig

Clausthaler heter en alkoholfri öl jag köpt på ICA som jag tycker är helt ok.

2011-01-29 @ 10:53:29
URL: http://enmammautanbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0