Cookie-jar

Ni som kikar in här regelbundet vet att jag drabbats av någon form av bakhysteri. Jag vill baka hela tiden men har insett att det är ohållbart. Men någon gång då och då är ju okej, speciellt när svärföräldrarna kommer på besök ikväll. Igår köpte jag en underbar kakburk på Lagerhaus som gjorde bakningen så mycket roligare. Tänk att en plåtburk kan skänka sådan lycka!


Älskar Lagerhaus bakgrejer, skulle vilja ha hela serien. Plus en Kitchen-Aid i matchande färg...

De senaste veckorna har jag enbart bakat småkakor men i eftermiddag ska jag ge mig i kast med cupcakes. Muffins har jag ju självklart bakat som barn men det där med att kleta på frosting är nytt för mig så det ska bli spännande. Hallon- eller blåbärscupcakes ska det bli, beroende på vilka bär de har färska på ICA. Inhandlade fina muffinsformar igår samt ett sånt där sprits-set på IKEA igår. Ska bli mycket spännande...

Till middag ska vi bjuda på det här. Såg rätten i lite snabbt i rutan här om dagen när jag stod på crosstrainern på gymmet och tyckte det såg väldigt gott ut. Vi tänkte dock byta ut sataysåsen mot mangochutney då jordnötssås inte hör till mina favoriter... Men först blir det en sväng till gymmet! När jag lyckats ta mig ur morgonrocken...

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag stod och tittade på burken idag, men bestämde mig för o vänta. Jättefin är den!

2011-01-29 @ 19:02:43
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0