Bullmamma

Det här med bakning blir bara ett större och större intresse. Igår bakade jag hallongrottor och idag havreflarn. Hallongrottorna gav vi bort så dom slapp jag äta upp men nu har jag en stor burk med havreflarn i köket som bara väntar på mig. Jag funderar på om jag snart är redo för att lämna småkakorna bakom mig och satsa på mjuka kakor. Är lite sugen på att testa att baka bullar, baka med jäst, även om det verkar otroligt bökigt. Har ingen aning om hur man går till väga eller hur man knådar men det är väl bara att testa sig fram?


Dagens kakbak

Jag funderar mycket på hur jag kommer bli som mamma och nu har jag kommit på att jag skall bli kvarterets bullmamma! I mitt huvud har jag en bild av hur jag är en snygg hemmafru á la 50-tal med ett förkläde som matchar min Kitchen Aid som någon vänlig själv köpt till mig. Är det förresten någon som har en Kitchen Aid? Är den lika bra som den är snygg i så fall? Jag har en tendens att drömma mig bort. Drömmer jag inte om åsnor i Grekland drömmer jag om höga frisyer och förkläden i somriga pasteller. Jag ser fram emot när verkligheten kommer ikapp mig!



Gårdagens kakbak


Kommentarer
Postat av: josefin - följ mitt nya liv 2011

Åh vad gott!



sv: ja det var superfint där =)

2011-01-17 @ 23:18:01
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Smarrigt! Kanske är några hormoner i samband med graviditeten som ger bakningslust!? ;-)

2011-01-18 @ 00:09:12
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad duktig du är! Är det något jag inte kan göra så är det småkakor. Bullar och matbröd går hur bra som helst, men allt som kallas småkakor blir bara pannkaka. Och ja, jag har en Kitchen Aid. En apelsinfärgad fin liten Kitchen Aid. Och den är helt underbar... :)

2011-01-18 @ 08:37:37
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0