2011

Första januari år tjugohundraelva. Gott nytt år alla! Hoppas att 2010 fick ett bra avslut och att 2011 börjat bra! För mig började året perfekt. Efter drygt en vecka hos föräldrarna vaknade jag hemma i min säng. Jag ville inte gå upp utan drog täcket upp till hakan och bara njöt. Tänk att det kan vara en sådan lycka att få vakna hemma! Efter att ha spenderat hela hösten hemma hade jag glömt bort den känslan. Jag har börjat ta hemmet för givet. Mina första veckor iland så njöt jag varje morgon. Jag njöt över att få vara hemma, det som är självklart för dom allra flesta...

Men nu är det då nytt år. Nytt år, nya möjligheter. Jag känner på mig att 2011 blir ett bra år. Magkänslan säger det ;) Även om magkänslan inte kommunicerar allt för högt och tydligt än. 2011. Året då jag ska bli mamma. Året då R och jag blir en liten familj på riktigt. Och vem vet, det kanske blir året då vi köper hus och gifter oss också? Hus skall införskaffas till hösten/vintern någon gång och bröllopet skall vara ett vinterbröllop. Den här vintern hade varit perfekt med all snö men vi tyckte det blev lite väl nära in på vår förlovning. Samt att jag inte vill gifta mig och vara gravid. Jag vill kunna skåla i champagne på vår bröllopsdag. Lite egoistiskt kan tyckas men det är ju vår dag och då får man vara ego!

Nyårslöften då. Jag avger aldrig nyårslöften. Inte löften som jag vet att jag inte kan hålla. Att lova inför raketer och mig själv att till exempel inte äta godis på ett år är lönlöst. Det går inte. Löftena för detta år får bli att fortsätta mitt nyttiga liv och träna så länge jag kan och orkar. Samt att bli en cool morsa. Jag vill inte bli allt för hispig och övebeskyddande. V har ett praktexempel på en sådan morsa i bekantskapskretsen och mina vänner har fått lova dyrt och heligt att klappa till mig om jag blir som henne.

Avger ni nyråslöften?

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Nej här avges inga nyårslöften! Jag tror att Du kommer att bli en bra mamma och det där med beskyddarinstinkterna blir nog bra. Fast man blir nog mer av hönsmamma än man tror innan, när man väl står där med ett alldeles nytt litet liv, vars väl och ve hänger på föräldrarnas ansvarstagande. Det är rätt mäktigt!



GOTT NYTT ÅR!

2011-01-01 @ 11:10:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Inga nyårslöften, jag fortsätter på den hälsobana jag gav mig in på förra året.



Precis som Inga säger; instinkterna styr mycket mer än man tror och hönsmamma är inget fel att vara så länge man inte knyter sin 15-årings skosnören och torkar under näsan på honom! ;)

2011-01-01 @ 11:57:34
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Landkrabba

Haha, att bli hönsmamma är jag nog rätt inställd på. Det jag menade var att det får inte blir för mycket. Väninnan jag nämnde verkar tro att barnet självexploderar om det får lite sol på sig, gungar i gungställningen, får lite godis på ett barnkalas eller leker i snön. Allt är farligt i hennes värld och sån vill jag inte bli. Barnen måste ju få leka och vara utomhus. Det finns kläder och solskydd, sen behöver man ju inte sätta dom mitt på gräsmattan klockan tolv på dagen när solen gassar som mest... :)

2011-01-01 @ 12:19:47
URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0