Vitaminprojektet

Förkylningen håller sig kvar men jag ger inte upp. Till lunch blev det ännu en vitamin-chock. Snart ska jag väl ha skrämt bort åbäket?


Kesoplättar med banan, hallonkesella och passionsfrukt

Kesoplättar 1 portion
1 ägg
½ liten burk Keso eller Mini-Keso
1 msk dinkelmjöl
Salt

Vispa upp ägget. Tillsätt Keso, mjöl och eventuellt salt (personligen tycker jag att Keson i sig är så salt så inget mer behövs). Blanda. Klicka ut plättarna i stekpannan och stek på medelhög värme. Servera med valfritt tillbehör.

Tips: Att använda smaksatt Keso gör att plättarna känns mer "matiga" och passar då bra att servera med exempelvis skinka, rökt lax eller bacon.

Kommentarer
Postat av: Christer

Jag har kört med mixad drink av citron, apelsin, ingefära och chili ett par dagar.

Utöver det har jag ätit röd solhatt och vitlök.

Tror att jag kortade ner förkylningen något med det.

2011-02-09 @ 13:00:35
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0