Utvärdering Whoopie Pies

Min kära väninna A och jag hade ett litet kafferep tidigare i eftermiddags och provsmakade mina whoopiesar. A åker till Sälen imorgon bitti och missar därmed födelsedagskalaset med oss andra sjödamer. Är ett glatt gäng tjejer som pluggat/jobbat tillsammans som hänger ihop och det är inte ofta vi lyckas vara hemma samtidigt allihop. Nu ser det dock ut som vi under våren kommer kunna umgås en del alla fem vilket ska bli grymt kul. Även om jag får avstå det obligatoriska rödvinsfilosoferandet...

Hursomhelst, whoopie pies var det ja. Dessa små kakor blev underbart goda även om jag misstänker att de inte blev helt och hållet som de skulle. Men övning ger färdighet och det var inte sista gången jag bakade dessa. A gillade de gröna med mandelmassa bäst medan jag föredrog de med choklad och hon fick med sig en påse whoopiesar hem att knapra på i bilen upp till Sälen. Dessa kakor är väldigt lätta att variera med olika färger och smaker, både på själva kakan och fyllningen. Att de gröna blev lite platta och tråkiga beror nog på att jag rörde för mycket. Tillsatte grön karamellfärg sist av allt och fick röra rätt mycket för att det skulle blandas bra. Vore nog smartare att tillsätta den i början då det är helt okej att röra mycket. Som sagt, det var inte sista gången jag bakade dessa så resultatet kommer nog att bli bättre! Goda var de i alla fall och det var ett kul eftermiddagspyssel!


Tack alla ni som berömt mina små whoopiesar. Önskar jag kunde skicka ett smakprov till er!

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, det ligger ju lite sanning i det ;)

2011-02-18 @ 20:41:19
URL: http://mylittlewords.se
Postat av: Herta

Har förstått att det är sådana här dylika småkakor som man skall stoppa i sig. Skall göra det när jag härnäst kommer ikontakt med dessa...

2011-02-18 @ 20:57:27
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Ylva

SV: ja ansiktet har jag varit okej med men känns fortfarande annorlunda! Börjar nog också känna mig okej för nu ser jag verkligen gravid ut och inte bara lite smygfet ut längre hehe. Men håret och naglarna har dock blivit sämre :/

Har också hört det! Japp vi väntar en liten tös men hon får sno hur mycket skönhet från mig som hon vill ;D

Vet ni vad ni ska få för "sort" än då? Eller ska ni hålla er?:)

2011-02-18 @ 23:38:33
URL: http://mammaylvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0