Smidig

Efter en lång överläggning med mig själv och lite snabbt chattande med sambon bestämde jag mig för att gå till vattengympan trots allt. Jag gnällde för sambon. Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte! var ganska exakt de ord jag skrev. Han sa att jag fick göra som jag ville. Jag tyckte han var dum. Det hade varit effektivare om han skrev något i stil med "lyft ditt växande arsle ur soffan nu!" Sambon tyckte jag var taskig mot mig själv och jag insåg att om det var han som skrev så hade jag sovit med min stora rosa nattskjorta på när han kommer hem och den är rysligt osexig. Bara nattmössan som saknas till den.

Väl i simhallen kändes allt så mycket bättre. Energin kom tillbaks och vattnet var nästan varmt. Varmare än tolv minusgrader i alla fall tack och lov! Efter passet kom instruktören fram till mig. Vi känner varandra mycket ytligt, kompis kompis och sådär. Hon sa att hon hade hållt ögonen på mig under passet och tyckte att jag var väldigt smidig. Jo man tackar! Förra veckan fick jag höra att jag hade en liten mage, den här veckan att jag var smidig. Tänk att jag förr i tiden haft sådan ångest för att gå till simhallen!

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Va modigt av dig att våga skriva till mig. Det är inte alla som hade gjort det. Tycker dessutom det är kul (får jag skriva så) att du skriver om dina erfarenheter. Kul på det viset att du är på bättringsväg. Att du inser att det är en hälsorisk. Att göra medvetna val och lysnna på sin kropp.



Va skönt att du vågar dig ner i bassängen. Inte ens jag tycker om det och jag är inte överviktig. Inte ens i närheten. Jag har bara lite extra kärlekshandtag hahhaa Vissa dagar kan dock dem göra mig riktigt ledsen. Det är när rösten tar över. Det gör den fortfarande. Även när jag är gravid.



Helt frisk vill jag inte kalla mig än, blir det nog aldrig heller..



Nu skickar jag en stor kram och massor med pepp till dig. Du kommer klara detta. Bara så du vet!!!!

2011-02-23 @ 22:15:32
URL: http://saratilling.se
Postat av: Erika

Hihi, kom du igång och gjorde något av alla "borden"? Jag gjorde ingenting alls, tokigt nog!

2011-02-24 @ 00:55:23
URL: http://mylittlewords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0