Morgonkaffe

Idag är dagen som jag längtat efter hela veckan! Lördag. Och jag ska äta hotellfrukost! Så lyxigt och gott! Det har varit bestämt sedan länge att vi i vårt lilla tjejgäng skulle göra det men igår bangade några ur för de skulle dricka vin och sjunga Singstar som igår. Det var bland annat en av de saker som gjorde mig väldigt ledsen. Men en av tjejerna, hon som brukar benämnas söta A, är lika kvällstrött och morgonpigg som mig (och hon är inte ens gravid!) så vi ska mötas om 45 minuter.



Köpte denna underbara kopp med fat på Indiska tidigare i veckan. Det var kärlek vid första ögonkastet. Jag tycker att det är väldigt vackert med koppar med matchande fat, tyvärr finns det ingen plats i köksskåpen för en kaffeservis. Men det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg denna och jag tänkte att tå koppar med fat får nog plats i skåpen. Om inte annars så är de så vackra att de kan få stå framme hela tiden!

När jag dricker morgonkaffe så vandrar jag runt mycket med koppen. Tar med den in i sovrummet när jag klär på mig, tar med den in i vardagsrummet när jag sitter vid datorn, tar med den in på toaletten när jag sätter på mig ansiktet. Har dock upptäckt att denna kreation är inget man bär med sig. Med denna kopp sitter man ner, tar det lugnt och njuter. Vilket jag tyvärr inte har tid med just nu. Ha en bra lördag!

Hur dricker Du ditt morgonkaffe?

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Du får välja kopp efter humör, vandrarkopp när Du ska vandra och den här när Du ska sitta stilla!



Jag skulle aldrig kunna dricka kaffe på morgonen, magen slår bakut på en gång. Det blir varmt vatten sedan många år tillbaka, i sängen, med blogg-lap-topen i högsta hugg, upphissad i sängen. Himla lugnt och mysigt.

2011-02-26 @ 11:26:52
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0